dilluns, 14 de juliol de 2008

HOMO INTERNAUTA HISPANIAE

Continuem disposant de nous recursos per entendre l'usuari d'internet i les característiques pròpies del cas espanyol. L'EGM (Estudio General de Medios) ha publicat la seva última enquesta sobre ús d'Internet i de la seva lectura s'en desprenen els següents trets:

  • continua incrementant-se la població de la xarxa.
  • es tracta d'una població cada vegada més fidel que quotidianament es conecta.
  • les dones van guanyant protagonisme sense arribar però a la paritat.
  • el jovent va perdent el domini absolut i s'incorporen significativament a la xarxa el grups d'edat més avançada.
  • la xarxa es va desprenguent del seu caràcter classista i les classes mitges i baixes ocupen una franja cada vegada més significativa.
  • cada vegada és més evident que internet desplaça altres formes de lleure o de treball en l'àmbit domèstic.
  • de tots els serveis disponibles a través d'internet, l'accés als espais web i el correu electrònic dominen àmpliament.
  • només 4 Comunitats Autònomes superen el 50% de penetració: Catalunya (50 %), País Basc (50'3%), Madrid (50'6%) i Balears (52'2%).
Una altra enquesta del mateix EGM ens descriu els detalls de les característiques de l'internauta espanyol:

  • Una inmensa majoria, més del 90 %, considera que disposa dels coneixements informàtics suficients.
  • Pràcticament el 70 % afirmen disposar de suficients recursos idiomàtics per entendre l'anglés.
  • Tot passa per Google: la cerca és l'activitat més freqüent.
  • Però no tot són cerques, també es produeixen continguts: un 20 % dels enquestats afirma disposar de pàgina web personal i un 9 % edita un bloc regularment.
  • L'internauta espanyol no mostra cap passió pels móns virtuals a l'estil del Second Life: el 85 % no hi accedeix mai. La identitat a la xarxa en canvi es multiplica d'una altra manera; el 45 % dels internautes disposa de més de dues comtes de correu electrònic.
  • Definitivament el triomf d'Internet sembla clar si ens fixem en les respostes a la pregunta de l'enquestador: Quin és el mitjà de comunicació que més trobarieu a faltar?: Internet, 43'8%; Televisió, 31'3%; Ràdio, 14'4%; Premsa en paper, 8%; Revistes 1'7%.



autor: Mindebris

1 comentari:

AlbertSierra ha dit...

Molt interessant que es trobi a faltar més Internet que la tele. La tele té més consum però en realitat ja és poc rellevant. En canvi Internet és insubstituible...