dijous, 12 de juny de 2008

PROSPECTIVA 2.0


Una reflexió sobre els museus i els reptes de futur ( via Le Carnet d'Ana) . L'autor, un dels consultors més sol·lícits de la nova economia i alié al camp de la museologia, proposa un seguit de reptes que els museus hauran d'afrontar en un futur:

  • Ni entretenimet ni educació, el museu ha de promoure bàsicament l'experiència personal en forma d'emoció i reflexió.
  • El museu com a espai per completar la formació reglada.
  • Una velocitat de resposta apropiada a les creixents demandes d'informació, cercant noves fòrmules en les exposicions temporals i en la seva definició.
  • La marca i la identitat del museu s'han d'assentar en la credibilitat i autoritat que inspiri el museu.
  • La integració del museu com a espai físic i el seu equivalent virtual serà un altre dels reptes de futur. Probablement, aquesta integració s'aconseguirà potenciant l'etiquetatge col·laboratiu i geolocalitzat.
  • Es fa necessari implicar a les generacions més joves que com a escolars ja han visitat el museu.
  • La connexió entre els curadors i els usuaris ha de pendre nova vitalitat gràcies a l'aplicació intensiva dels recursos multimèdia i les xarxes socials. Els museus també pendran una dimensió més d'organització mediàtica editant i proporcionant continguts.
  • El museu deixa de ser l'aparador del passat i és capaç d'intercedir en els debats i les preocupacions del present.
  • Els visitants ja no interactuaran amb les exposicions que visitin sino amb els altres visitants.
Tot en consonància amb les tendències tecnològiques futures.