Que els museus formen part de la identitat d'un país és una aseveració que arrenca de finals del segle XIX i es perfila durant el primer terç del segle XX. Ara, a principis del segle XXI, continuen essent vàlides aquestes formulacions?
El Real Instituo Elcano, un centre d'estudis estratègics sobre política internacional espanyola, ha presentat aquests dies l' informe sobre la imatge exterior d'Espanya. L'informe analitza la visibilitat de l'Estat Espanyol a l'estranger a partir de les notícies aparegudes en la premsa escrita estrangera. Els Estats Units i els països del nostre entorn proper són els més atents a la informació sobre Espanya. La política i l'economia han centrat bona part del treball en les redaccions dels mitjans estrangers. En l'apartat cultural, només la remodelació del Museo del Prado ha estat recollida i valorada per la premsa estrangera. És, segons sembla, el museu- emblema.
dilluns, 30 de juny del 2008
el MUSEU com a emblema d'un país
imatge extreta de la galeria de Luis Alberto Lecuna.
Etiquetas: Museo del Prado
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada