dijous, 14 de febrer del 2008

HOMO INTERNAUTA

Internet ha canviat les nostres vides. Quins canvis ha provocat en el món dels museus?. La resposta és la que intenta esbrinar el Zentrum für Kunst und Medientechnologie de Karlsruhe a través d'un interessant experiment.


Portada del catàleg de l'exposició: You_ser:das Jahrhundert des Konsumenten (You_ser: el segle dels consumidors)

Parteixen del supòsit que internet entre els seus múltiples efectes colaterals ha provocat en els artistes perdre el monopoli de la creació artística. Tots ara esdevenim creadors en potència. D'aquí que el museu posa a disposició del visitant un seguit de recursos en xarxa, com una espècie de plataforma oberta, per tal que els visitants puguin desenvolupar la seva creativitat.
L'experiment requereix evidentment que el visitant es transformi en usuari de la xarxa i com a tal generi i compili la seva pròpia creació que s'exposarà en el museu.
Un dels efectes d'aquest trànsit en la condició dels visitants és el que de consumidors esdevenen productors i el visitant / usuari ens apareix en el paper d'artista, de conservador i de productor a l'hora. El visitant és el cor mateix de l'exposició i s'exhibeix com a consumidor emancipat.
L'experiment iniciat a finals de 2007 es durà a terme fins a gener de 2009 i es pot contemplar a temps real. Restem a l'espera dels resultats.