dijous, 5 de febrer de 2009

franquícies i museus

La premsa es fa ressò aquests dies de la propera exposició del Museu Arqueològic d'Alacant que comptarà amb el discòbol cedit pel British Museum.
El museu britànic pretén explorar així una nova col·laboració amb els qui anomena comissaris internacionals.
Una estratègia diferent és la del museu-franquícia iniciada pel Guggenhein. A Bilbao, l'efecte Guggenheim vol explotar-se al màxim i ja es proposa una segona edificació que serviria de mascaró per remodelar urbanísticament el nou emplaçament.
A Vilna (Lituània) l'aliança entre el Guggenheim i l'Hermitage de Sant Petersburg ja compta amb un projecte guanyador.
El govern francés ha vist, amb l'exemple del Guggenheim, un model factible per exportar els seus grans museus nacionals: el museu-franquícia Louvre a Abu Dhabi, competint amb el Guggenheim i altres museus projectats a la ciutat, i la franquícia del Centre Pompidou a Singapur.
Un model més discret seria el del National Museum of Mexican Art de Chicago i la seva extenció a la ciutat de Mèxic.


Jean Nouvel. Proposta arquitectònica pel Louvre d'Abu Dhabi (via Der Spiegel)