divendres, 21 de novembre del 2008

MUSEU i empresa. El cas de Guinness

El món de la publicitat experimenta constanment noves fòrmules per fidelitzar els consumidors. La tradicional esponsorització d'actes culturals deixa pas a una relació més estreta entre empresa i cultura.
Així ho entenen les gran marques i les agències que les promouen. La cervesera Guinness, per exemple, cerca estrènyer la identificació entre la marca i Dublin, la capital d'Irlanda. Amb aquest objectiu l'agència de publicitat Cohn & Wolf ha presentat un podcast sobre la ciutat que gravita al voltant del museu Guiness Storehouse. La presentació s'ha anunciat a la premsa i a la xarxa.
Es tracta d'una guia turística gratuïta i que pot suplir la de Lonely Planet.
El sector cervecer no para de crèixer arreu. Xina és el principal productor i consumidor de cervesa del món.La concentració en grans grups empresarials i les expectatives creixents en el sector semblen evidents quan es paguen 52.000 milions de dòlars per l'adquisició d'Anheuser-Busch.
Guinness també accelera la seva expansió. En els païssos caribenys hi és present i planteja augmentar la seva quota de mercat. Sense oblidar l'arrel dublinesa, s'obre a la multiculturalitat en reclams publicitaris com en aquesta videopoesia del jamaicà Ainsley Burrows.



Si t'ha agradat la poesia d'Ainsley Burrows, pots visualitzar els seus treballs a aquí