dimecres, 21 de gener de 2009

banca 2.0: democràcia i cultura

Les Caixes d'Estalvi acapararàn l'actualitat en les pròximes setmanes per l'extrema debilitat de moltes d'elles. El sector de les caixes necessita segurament quelcom més que les inspeccions del Banc d'Espanya o els canvis normatius per afrontar una reestructuració necessària. En tot cas, la fidelització dels seus impositors continuarà representant la base més sòlida d'aquestes entitats. En aquest sentit, Caja Navarra s'ha avançat a la resta gràcies a una iniciativa pionera.
Caja de Navarra és la primera caixa en extendre els serveis de la web 2.0 als seus clients. La web 2.0 no és una estètica tecnològica (YouTube, Twitter, etc). Els medis tecnològics representen un mitjà increïblement poderós per a la participació efectiva dels seus clients. A través d'aquest mitjans, la CAN els hi demana en què volen destinar una part dels diners de l'obra social, al voltant del 30 % del benefici de l'entitat.
La democràcia aplicada al govern d'una caixa pot tenir resultats no previstos. Un d'aquests resultats, a partir de l'experiència de la CAN, serà la disminució dràstica de les partides agrupades en l'epígraf de cultura, entre elles l'esponsorització d'exposicions o les ajudes a museus a favor de les despeses més socials.
El cas de la Caixa de Navarra obre una via certament de compromís amb els seus impositors com no es coneixia fins ara. Serà aquest l'inici d'una pràctica que s'anirà extenent a la resta de les Caixes d'Estalvi?