dilluns, 5 de gener de 2009

Museu i Cinema: seguretat i robatoris

El tema de la seguretat s'ha convertit en un dels grans reptes dels equipaments museístics. Els robatoris del patrimoni artístic formen part ja de la crònica habitual de succesos i ha calgut crear unitats policials especialitzades en aquest tipus de delinqüència i observatoris d'un fenòmen que afecta al conjunt del patrimoni cultural.
A El ultimo chantaje (The Happy Thieves. 1962) Rita Hayworth i Rex Harrison intenten robar una pintura del Museo del Prado: El Dos de Mayo de Goya. Jean Paul Belmondo es val de la filla del director del museu per obtenir el preuat botí a L'incorregible (1975).



Audrey Hepburn ha d'intentar recuperar una còpia d'una famosa escultura exposada en un museu a How to steal a Million (1966).
Sean Connery i Catherine Zeta-Jones formen una parella molt ben preparada pels seus espectaculars robatoris en el film Entrapment (1999).



El Museu d'Art de Chicago també acaparà l'atenció de la banda protagonista de Drive Time Murders (2001).
A The lonely Maiden (2009), que s'estrenarà enguany, tres guardes de seguretat jubilats d'un museu volen impedir el trasllat d'una peça a un altre museu.
The Thomas Crown affair (1999) és un remake d'un film anterior amb algunes diferències argumentals notables. En aquesta última versió el protagonista es posa a prova amb la substracció d'obres d'art i conté una divertida escena final que posa en evidència a l'equip de seguretat del museu.